woensdag 16 januari 2013

Mens en medemens











Voor mens en medemens moest ik 3 casussen bekijken, 1 daarvan moest ik bespreken. Ik heb gekozen voor deze casus:
Taken te laat indienen:
Tijdens mijn opleiding heb ik zelf zeer veel taken moeten indienen. De docenten zeggen een datum tegen wanneer de opdracht moet ingediend worden. Ik weet dat het belangrijk is dat je de opdrachten op tijd indient, maar er kan toch altijd iets gebeurd zijn dat het niet mogelijk maakt om de opdracht in te dienen.

Ik vind het soms wel mag dat je een taak te laat indient, als je ziek bent en je hebt een briefje van de dokter of als je met problemen thuis zit. Maar wat ik wel belangrijk vind is dat je de docent vooraf verwittigd. Je kan altijd een mailtje sturen naar de docent met het probleem dat je hebt, ze zullen dat wel begrijpen.
Sommige docenten bekijken je werk niet meer en geven je een 0 voor je opdracht, dat vind ik persoonlijk niet echt een goede oplossing. Je kan toch altijd iets vergeten want niemand is perfect. In mijn vorige school werkten ze met een systeem dat ik zeer goed vond. Wie zijn taak niet op de afgesproken indiende kreeg maximum de helft van zijn punten, voor elke dag dat je het te laat ingaf kreeg je -1 of -2, zo kon je zelf tot 0 geraken. Maar je kreeg wel de kans om nog wat punten te krijgen en niet onmiddellijk een 0. Want als iemand een 0 krijgt voor een opdracht is dat zeer moeilijk voor op te halen en is die persoon niet meer zo gemotiveerd om te werken.

Dat is mijn mening.
Kaja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten