woensdag 16 januari 2013

Mens en Lijden

Als je iemand belangrijk uit je leven verliest, dan pas weet je wat lijden betekend.
Toen ik 6 was overleed mijn oma, het was een zeer grote schok voor mij omdat zij en mijn opa me eigelijk opvoedde toen mijn ouders naar Belgiƫ kwamen. Ik was iemand kwijt die zoveel betekende voor mij! Toen ik dan naar Belgiƫ verhuisde naar mijn ouders, overleed mijn opa ook. Dat was ook een enorme klop. Je zou denken dat ik nog te jong was om te beseffen wat er gebeurd was, maar dat is niet zo. Ik was er helemaal kapot van. In het begin had ik het heel moeilijk, een nieuwe omgeving, niewe taal (dat ik niet begreep in het begin), niemand dat ik hier kende en mijn grootouders die allebij gestorven waren op een korte tijd.

Nu is het al veel beter. Ik brand nu elk jaar een kaarsje voor mijn oma en mijn opa op de dag dat ze gestorven waren, als ik het kaarsje aansteek dan herdenk ik ze, en denk ik aan de fantastische tijden dat ik heb gehad met hun.

Kaja

1 opmerking:

  1. Wat jij hier schrijft is zeker waar. Ik heb een 3 jaar geleden ook echt geleden omdat mijn meter gestorven was. Mijn wereld was kapot. Ik heb toen gezien dat er verschillende manieren van lijden zijn. Je hebt het stille (mensen lijden op zichzelf), verdriet, woede en ook wel agressie. Ik was eerder heel boos omdat ik met mijn emoties niet omkom, ik kon het moeilijk bevatten.

    BeantwoordenVerwijderen